El Programa “Finança’t” de la Fundació Universitària oferirà tallers, cursos i seminaris

Preten millorar la cultura financera general.
S’adaptarà el contingut segons al públic al que es dirigisca.

El programa d’educació financera “Finança’t”, impulsat per la Fundació Universitària de la Vall d’Albaida (Campus Ontinyent) amplia la seua actuació per a millorar els coneixements financers en persones de totes les edats.
La iniciativa contempla diversos tallers, cursos i seminaris, que s’adaptaran expressament al públic al que es dirigisca en cadascun d’ells, i que naixen per l’elevada demanda social.
Inicialment es realitzaran dos tallers:
– Un destinat a persones majors, a partir del 28 d’abril, baix el títol “Què he de saber de la meua pensió, herències, fraus i mitjans electrònics de pagament?”.
Estarà format per 5 mòduls, cadascun d’ells impartit en un dia diferent: “Seguiré cobrant si s’acaba la vidriola de les pensions?”, “Herències i donacions”, “Detectar i protegir-se davant els fraus”, “Com pagarem si desapareix els diners en efectiu?”, i “Dispositius mòbils de pagament i banca electrònica”.
S’oferirà primer en el Centre d’Atenció a Majors de Gandia i posteriorment a diferents col·lectius d’Ontinyent.
– Un altre dirigit als més joves, i pensat per a alumnes de 3º i 4º d’ESO i que porta per títol “Sistema financer, Caixa Ontinyent, i altres coses a saber”.
Es tracta d’un mòdul sobre el sistema bancari espanyol, els productes financers per a joves, prevenció de fraus, la banca del futur i, com a cas pràctic, Caixa Ontinyent..

S’impartirà el 26 d’abril, en el Centre Cultural Caixa Ontinyent als alumnes de 4º d’ESO de l’IES Jaume I d’Ontinyent, i pròximament als alumnes de 4º d’ESO de l’IES José Segrelles d’Albaida.
El President de la Fundació, Jorge Rodríguez, ha destacat que el compromís és estar present en la formació i la informació que més reclama la societat sent conscients de la demanda de cultura financera actual. “El programa finança’t està obert per a adaptar-se a cada moment, cada circumstància i cada col·lectiu precisament per a complir l’objectiu d’aportar coneixements, capacitats i habilitats per a aprendre a gestionar i planificar les nostres finances en les diferents etapes de la nostra vida, prendre les millors decisions que afecten als nostres recursos, i ser consumidors racionals i intel·ligents”.
“Finança’t” es va posar en funcionament a l’octubre de 2016, coincidint amb el Dia de l’Educació Financera, per a millorar coneixements financers de la nostra societat. Inicialment es va llançar amb una web d’informació (http://programafinancat.es/) que compta amb ferramentes per a poder realitzar càlculs d’aspectes quotidians i pressupostos per a facilitar una planificació econòmica diària. A més de vídeos explicatius de temes tan importants com el finançament, l’estalvi o el consum.

Ontinyent farà confluir a tota la comunitat educativa local a la seua II Setmana Pedagògica-Universitat de Primavera