Un treball al voltant de la supervivència de Caixa Ontinyent guanya el XI Premi Renau Piqueras

La prudència, l’arrelament i la millora social expliquen per a les guanyadores, Fernanda Gordon i Maria Iborra, que haja resistit la crisi econòmica.

El premi d’investigació econòmica de la Fundació Campus Ontinyent està dotat amb 5.000 € de premi.
Jorge Rodríguez: «La cultura empresarial de CaixaOntinyent ha estat un referent per a la nostra gestió»
Un treball al voltant de la supervivència de Caixa Ontinyent ha estat el guanyador del XI Premi d’Investigació Econòmica Renau Piqueras de la Fundació Campus Ontinyent. “La supervivencia de Caixa Ontinyent: ajuste entre Cultura Corporativa y Estrategia como fuente de ventaja competitiva” és obra de Fernanda Gordon i Maria Iborra, que troben en els valors culturals de l’empresa la clau per a la seua supervivència. Com explica Gordon «Les decisions preses d’acord amb la prudència, l’arrelament i la millora social que defineixen la història de CaixaOntinyent han permés la seua supervivència a la crisi econòmica en un període en què moltes caixes han desaparegut o han acabat convertides en bancs».

Per al President de la Fundació i alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez reconeix que «La gestió prudent, arrelada al territori i els valors socials de Caixa Ontinyent han estat un referent per a nosaltres en la gestió de l’Ajuntament» alhora que assenyala que «Si en altres Ajuntaments, si en CAM o en Bancaixa s’hagueren guiat pels mateixos valors la seua realitat seria completament diferent». Rodríguez afegeix que «Caixa Ontinyent i la Universitat de València són els nostres companys de viatge i sense l’estreta col·laboració amb ells molts aconseguiments no hagueren estat possibles».

El premi de la Fundació Campus Ontinyent el va fallar el 15 de desembre el jurat composat per dos premis Jaume I d’Economia, Álvaro Cuervo, catedràtic de la Complutense, i Vicente Salas, catedràtic de la Universitat de Saragossa; el degà de la facultat d’Economia de la Universitat de València, Vicent Soler; el Director General de Caixa Ontinyent, Vicent Penadés; i el presidia la catedràtica d’organització d’empresa de la Universitat de València Marina Menguzzato, víuda de Juan J. Renau Piqueras.

Fernanda Gordon, llicenciada al Campus d’Ontinyent, ja va estudiar el cas de Caixa Ontinyent per al seu treball de màster en Estratègia d’Empresa que, junt amb la seua tutora, Maria Iborra, ha prosseguit i ampliat en la investigació guanyadora. El treball permet valorar quantitativament un valor soft, com la cultura d’empresa, i els avantatges competitius que ha aportat a CaixaOntinyent. La investigació mostra, per exemple, com l’obra social suposa un plus davant la competència.

Ontinyent s’imposa a la crisi estrenant un nou Campus universitari per mil alumnes