Ontinyent s’imposa a la crisi estrenant un nou Campus universitari per mil alumnes

La UV ha invertit 3 milions d’euros en un complex que acollirà l’ensenyament de 3 graus, la càtedra d’Innovació Urbana i Internacionalització i un màster d’Enologia

L’alcalde Jorge Rodríguez destaca l’aposta d’Ontinyent per crear ocupació a través de la innovació i coneixement.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i el Rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, han inaugurat avui el nou Campus Universitari de la ciutat. La nova infrastructura ha tingut un cost de 3 milions d’euros i serà utilitzat regularment per més de 1.000 alumnes de 3 graus (ADE, Magisteri i Educació Física) i Unisocietat, a més d’acollir la càtedra d’Innovació Urbana i Internacionalització i un màster d’Enologia.

La inauguració es produeix en l’any en què Ontinyent ha estat distingida com a “Ciutat de la Ciència i la Innovació” pel Ministeri d’Economia i Competitivitat, i suposa, explicava l’alcalde, “un gran pas en la nostra aposta per crear ocupació a través de la innovació i el coneixement com a pilars bàsics sobre els quals forjar el futur i afrontar els nous temps, una aposta en la qual cal agrair a la Universitat la seua implicació quan era més necessària l’ajuda i menors els recursos”, destacava.

El rector de la UV destacava que el nou campus “representa l’esperit de la Universitat de València, apostant per estar presents a tot el territori i donant oportunitats a la ciutadania per formar-se i accedir a estudis superiors. L’educació és el projecte més important de qualsevol societat”. Per Esteban Morcillo aquestes obres “no haurien estat possibles sense la voluntat política i social que hi hagut a Ontinyent”, una voluntat que ha estat corresposta apostant per aquesta com a ciutat universitària, “cosa que sens dubte haurà influït en el reconeixement com a Ciutat de la Ciència i la Innovació”.

Al costat dels representants de les dues institucions intervenia també el President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, qui destacava el compromís de tots els partrons de la Fundació Campus Ontinyent, entre els quals es troba l’entitat financera, “per treballar per la nostra ciutat i comarca, que fa uns anys no podria haver imaginat tenir uns estudis universitaris com els tenim en unes instal·lacions com aquestes”.

Entre el públic present es trobaven representants d’associacions locals, professors, alumnes i públic en general recorrien el nou edifici. A la planta baixa del qual es troben les aules d’informàtica, d’expressió plàstica i visual i d’expressió corporal i música, mentre que a a la primera planta, a més de quatre aules, hi haurà un laboratori de Ciències experimentals d’educació infantil. El nou edifici també comptarà amb una aula de Fisiologia i Anatomia per als estudiants de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, i al soterrani hi ha un laboratori. A més, l’Ajuntament ha condicionat l’espai adjunt com a zona d’estacionament amb més de 200 places. Amb tota l’activitat docent unificada en el nou aulari, el vell edifici de Magisteri, el conegut com Lluis Vives, albergarà les sales de professors i les oficines administratives i de gestió del centre.

Jorge Rodríguez destacava que “la ciutat ha de sentir-se bé satisfeta d’haver aconseguit una fita que està a l’abast de poques ciutats del seu tamany, perquè enmig de la pitjor crisi econòmica i social que havíem conegut, està fent front als seus reptes amb valentia i solvència”. Jorge Rodríguez tenia paraules d’agraïment per a Caixa Ontinyent, la Fundació Campus Ontinyent, la regidoria d’educació i tots els agents polítics i socials de la ciutat i la comarca, als quals feia una crida “a seguir treballant units per crear les condicions que ens ajuden a generar modernitat, innovació i treball”, concloïa l’alcalde d’Ontinyent.

L’oferta universitària d’Ontinyent, present a les fires de l’estudiant de Xàtiva i Gandia